GRA TERENOWA
Regulamin:
Drużynę stanowi 5 uczniów, po jednym uczniu z klas IV–VIII. W skład zespołu muszą wchodzić co najmniej dwie dziewczęta.
Gra odbędzie się na terenie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Nętnie.
Na w/w terenie zorganizowanych będzie 10 punktów kontrolnych z przygotowanymi zadaniami do wykonania przez każdą z grup.
Przy każdym zadaniu stała będzie osoba kontrolująca prawidłowość wykonania zadania.
Punktu kontrolne znajdować się będą w zasięgu wzroku uczestników.
Każda grupa na starcie otrzyma kartę z tabelą, w którą należy wpisać kolejność zdobywanych punktów kontrolnych wraz z pieczątką potwierdzającą prawidłowe wykonanie zadania.
W momencie startu każda drużyna powinna być wyposażona w długopis.
Wszystkie grupy zaczynają grę o tej samej godzinie. Aby gra przebiegła sprawnie, każda grupa powinna zacząć od innego punktu kontrolnego i następnie przesuwać się zgodnie z kierunkiem zegara.
Miejscem startu i mety jest plac przy wejściu głównym do budynku szkoły.
Zdobycie punktu kontrolnego jest oznaczone pieczątką przez osobę odpowiedzialną, znajdującą się przy tym punkcie.
Po przybyciu na metę należy przekazać obsłudze mety kartę z wypełnioną tabelą.
Wygrywa drużyna, która jako pierwsza pokona trasę i prawidłowo zaliczy wszystkie punkty kontrolne.
Zadania na punktach kontrolnych:
Zadanie 1
PAJĘCZYNA - Każda osoba z drużyny musi przejść przez jeden z otworów pajęczyny utworzonej z lin pomiędzy drzewami, bez dotykania liny żadną częścią ciała. Każdy otwór może być “zaliczony” tylko raz.
Zadanie 2
BUDUJEMY WIEŻĘ - Zadaniem zawodników jest przebiegnięcie do wyznaczonego celu, wyciągnięcie klocka z pudełka i ustawienie w ten sposób, aby powstawała wieża ułożona przez kolejne dzieci. Klocki należy układać tak, aby stanowiły całość wieży. Kto strąci klocki, ustawia je wszystkie od początku. Klocków będzie dwa razy tyle, co zawodników, czyli każdy będzie musiał ustawić dwa klocki.
Zadanie 3
KOSZYKARZE - rzut piłką do kosza. Kosz, oddalony od zawodnika o 3 m. Każdy uczestnik wykonuje rzut. Za każdy celny rzut drużyna otrzymuje 1 pkt. Drużyna kończy zadanie, jak suma wszystkich rzutów celnych wyniesie 10. Jak wszyscy zawodnicy oddadzą rzut kolejka zaczyna się od nowa, aż do zdobycia 10 punktów.
Zadanie 4
HOKEIŚCI - trafienie piłeczką hokejową przy pomocy kija do unihokeja w bramkę. Bramka oddalona jest od zawodnika o 5 m. Każdy uczestnik z drużyny wykonuje strzał, jeden trafiony strzał to jeden punkt. Drużyna kończy zadanie, jak zdobędzie 10 punktów. Jak wszyscy zawodnicy oddadzą strzał kolejka zaczyna się od nowa, aż do zdobycia 10 punktów.
Zadanie 5
SZCZUDŁA - drużyna wybiera 3 zawodników, każdy z nich poruszając się na szczudłach musi pokonać trasę do pachołka oddalonego ok. 10 metrów i z powrotem.
Zadanie 6
HULA – HOP - Uczestnicy łapią się za ręce, tworząc koło. Następnie sędzia wkłada między dwoma dowolnymi osobami hula-hop. Na sygnał zadaniem grupy jest trzy krotne przetransportowanie hula-hop po obwodzie utworzonego przez siebie koła bez pomocy rąk.
Zadanie 7
RZUT DO CELU - Zadaniem drużyny jest oddać 10 celnych rzutów woreczkiem do oddalonego od linii rzutów o 10 metrów wiaderka.
Zadanie 8
PISANIE - Wybrane 3 osoby z grupy mają zasłonięte oczy. Dwie osoby trzymają dużą kartkę papieru, a jedna flamaster. Osoba z flamastrem nie może się poruszać. Pozostali bez zasłoniętych oczu próbują kierować osobami trzymającymi kartkę papieru tak, by osoba z flamastrem napisała na kartce czytelne swoje imię.
Zadanie 9
PODBIJANKA - drużyna musi wykonać piłką do siatkówki 20 podbić różnymi częściami ciała. Każdy z zawodników musi podbić piłkę minimum jeden raz. Przynajmniej jeden raz drużyna musi podbić piłkę głową i jeden raz nogą. Piłka nie może spaść na ziemię, jak spadnie, podbicia liczy się od nowa.
Zadanie 10
SKAKANKA - Dwie osoby z drużyny trzymają końce długiej skakanki i zaczynają ja kręcić. Jedna wyznaczona przez grupę osoba musi wskoczyć do kręcącej skakanki i wykonać 10 przeskoków.
Termin zgłoszenie drużyny: Drużynę należy zgłosić do 12.05.2025r.
ZAŁĄCZNIK NR 3; Załącznik 1a.